Fiataloknak...

Ki vagyok én? Mit keresek én itt? Gyakori kérdések ezek fiatalkorban (sok esetben a felnőtt korban is). A dolgok lehetnének sokkal egyszerűbbek is, ha tudnánk a korrekt választ az első kérdésre, de kevesen vannak azok a szerencsések, akiknek zsigerből van rá valódi (nem idealizált, álom-illúzió) válaszuk.
A többség csak ténfereg - jó esetben válaszokat keresve - és sodródik a mindenféle irányzatokkal, eseményekkel ahelyett, hogy az irányításuk alá vonnák a körülöttük megjelenő dolgokat. Ahhoz, hogy az irányító szerepet átvehessük az életünk felett ismernünk kell önmagunkat, hogy a számunkra megfelelő irányba terelhessük az életünk hátralévő szakaszait.
Rengeteg dolgunk és megoldandó feladatunk lesz, így nagyon nem mindegy, hogy milyen eséllyel és hatásfokkal (sikerrel) vesszük az utunkba kerülő akadályokat. Hogy ezt megtehessük, ki kell tudnunk választani a számunkra legmegfelelőbb megoldást, de ezt csak akkor tudjuk megtenni, ha pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy mi passzol hozzánk igazán, mi támogat a legjobban, mi az, ami a legjobb választás.
Önmegismerés nélkül ez nem megy. Ha nem tudom, hogy ki vagyok, ha nem tudom, hogy miként működik a testem, a lelkem, a tudatom, ha nem értem a viselkedésem és a megnyilvánulásaim, véleményeim, a dolgokhoz való hozzáállásom okát, akkor képtelen leszek a legjobb döntéseket meghozni, amelyek majd támogatnak és segítenek a haladásomban.
Ismernem kell az erősségeimet, tudnom kell a korlátaimat, tudnom kell, hogy mire vagyok képes testileg és szellemileg egyaránt. Illúziók és hamis álom-én-képek helyett valós ismeretekre van szükségem ahhoz, hogy ne érjenek sorozatos csalódások, kudarcok. Meg kell értenem, hogy miben lehetek nagyon jó és mi az, ami nem való nekem, mert nem alkalmas rá a testem - lelkem -tudatom.
A test nem hazudik és mindent elárul a használójáról. Megmutatja, hogy a viselője miként bánik vele és nagyon meghálálja a törődést, de ez is csak akkor lehetséges, ha tudom hogyan működik. Önmagam pontos ismeretével leszek képes a legjobbat adni magamnak és a lehető legjobbat kihozni abból, amit úgy nevezek, hogy: ÉN.
A pontos  önismeret élethosszig tartó, hasznos tudás, amire mindenkinek szüksége van. Ismerd meg önmagad és kérd a szakértő segítségét.
A tudás nem helyettesíthető semmivel.